joi, 21 septembrie 2017

Sapun DAFIN (Laurus nobilis)

Un sapun care de mult era pe lista mea. E prea mult spus sapun ALEP! Sapunul ALEP ( o mai fi ramas ceva din orasul ALEP dupa bombardare?) e facut din ulei din fructe de dafin, avand o tehnologie traditionala, de peste 3000 de ani! 
Eu am folosit macerat concentrat din frunze de dafin (40 zile la macerare) , cu proprietati antiinflamatoare si antimicrobiene, fiind bogat in vitamine, minerale si antioxidanti.
Ca o particularitate a acestui sapun, in contact cu lumina devine maroniu, in interior pastrandu-si culoarea verde. Reteta traditionala se face numai din ulei de dafin si masline. Eu am adaugat si alte unturi si uleiuri (cocos, palmier, Shea, Cacao, Ricin) pentru a-i atribui proprietati emoliente, hranitoare, pentru a-i mari puterea de curatare (sa nu uitam ca e sapun).
Culoarea la turnare

Culoarea dupa taiere


Modificarea culorii in timp


Sunt foarte incantata de ce a iesit, asa ca am comandat ulei de dafin (din fructe) pentru urmatorul sapun. N-as zice ca e cu mult mai bun uleiul din fructe, dar pretul e............al naibii de piperat pentru un sapun.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu